بحرانهای اقلیمیبه شیوههای مختلف بر روی صنایع همگانی اثر میگذارند. از تامین مالی پروژهها ، تامین انتظارات مشتریان تا فراهم آوردن انرژیهای پاک ناحیهای از جمله این اثرات هستند. تاثیرگذاران برتر همچون سرمایه گذارانو سران حکومتی تلاش میکنند با اتخاذ روشهای قابل تجدید و ارزیابی آسیب پذیری زیرساختها مخاطرات محیطی و اقلیمیرا کاهش دهند.
مشتریان نیز در این حوزه نقش مهمیبر عهده دارند. این روزها مصرف کنندگان به طور فزایندهای به سراغ قابلیتهای خانه هوشمندرفته اند و بیش از پیش به فکر بحرانهای اقلیمیهستند و تلاش میکنند از انرژیهای پاک و تجدیدپذیر استفاده کنند. به همین خاطر است که صنایع همگانی تلاش میکنند بیزنس مدلهای خود را با فناوریهای جدید همچون خانههای هوشمندانطباق دهند و دستگاههایی را به مشتریان پیشنهاد کنند که شاید خودشان به تنهایی قادر به دستیابی بهشان نباشند.
خانههای به هم متصل میتواند انتخاب سبک زندگی توسط مصرف کنندگان را ساده تر کرده و به آنها در پایداری بیشتر کمک کند و با کاهش موانع سر راه مقرون به صرفه بودن کمکشان کند محصولات هوشمند خانگی را با هزینه پایین تری تهیه کنند. در چنین شرایطی است که صنایع همگانی میتوانند خودشان را قهرمان حوزه خانههای هوشمند و تغییرات اقلیمیمعرفی کنند.
بحرانهای اقلیمیکاتالیزور مدرن سازی مدل تجاری صنایع همگانی:
از اوایل قرن بیستم صنایع همگانی با امنیت ، اعتماد کامل و هزینههای پایین تر، برق و سایر انرژیهای مورد نیاز خانهها را تامین میکنند. با اینحال بحرانهای اقلیمیدر حال تغییر مکانیسمهای سرمایه گذاری و اولویتهای مربوط به آن هستند و بر روی زیرساختها نیز تاثیر میگذارند. همین موضوع بر روی مدل تجاری صنایع همگانی ، خدمات و توسعه منابع شان نیز اثرگذار خواهد بود.
سرمایه گذاران به دنبال شفافیت بیشتری هستند و به این فکر میکنند که صنایع همگانی چگونه میتوانند خطر تغییرات اقلیمیرا کاهش دهند . تعداد فزایندهای از شهرها برنامههای بلندپروازانه اقلیمیرا اعلام میکنند و موجب میشوند صنایعی همچون Duke Energy به دنبال روشهای جدیدی برای ایجاد زیرساختهای قابل تجدید، پاک و انعطاف پذیر باشند. علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم صنایع همگانی باید بتوانند خودشان را برای تعامل با مصرف کنندگانی که به دنبال دوام و پایداری هستند آماده کنند.
بر اساس مطالعه انجام شده توسط Smart Energy Consumer Collaborative، بیش از ۲۵ درصد افراد نسل جدید ترجیح میدهند برای دریافت انرژیهای تجدیدپذیر ماهانه ۳ الی ۴ دلار بیشتر هزینه کنند. نقش ثابت صنایع همگانی در زندگی افراد باعث شده است به فکر روشهای جدیدی برای ارائه انرژی به مصرف کنندگان باشند تا بتوانند نیازهای جامعه مدرن امروزی برای خلاقیت، نوآوری، کاهش نشت، تعامل با مصرف کننده و مسئولیت زیست محیطیرا برآورده نمایند.
صنایع همگانی به دنبال تغییر به سمت خانههای هوشمند هستند:
شرکتهای پیشرو تلاش میکنند با ایجاد دسترسی بیشتر به دستگاههای هوشمنداین تغییر را با آغوش باز پذیرا باشند. همین امر موجب میشود در هزینه خانوارها تا حد زیادی صرفه جویی شود. انجمن PARKS گزارش داده است که ۴۵ درصد خانوارها ترموستاتهای هوشمند خانگی را از تامین کنندههای انرژی دریافت کرده اند. این موضوع نشان میدهد تخفیف و کاهش هزینه محصولات هوشمند خانگیمیتواند موانع سر راه استفاده از اینها را کاهش دهد و نقش انرژی و صنایع همگانی در اکوسیستم خانههای هوشمند را بیشتر کند.
با دیدن چنین موفقیتی در ترموستاتهای هوشمند، تخفیفهای دیگری برای سایر وسایل هوشمند همچون اسپیکرهای هوشمندکه حالا محبوبیت رو به رشدی را تجربه میکنند و از زمان توسعه گوشیهای هوشمند به شدت رشد کرده اند اختصاص داده شده است. Xcel Energy و Google Nest هم از این قافله عقب نمانده اند و سرویسهای مربوط به دستگاههای هوشمند را از سال ۲۰۱۵ در اختیار مصرف کنندگانشان گذاشته اند. این سرویسها شامل دسترسی به برنامههایی همچون صرفه جویی در مصرف انرژی فصلی، تخفیف محصول و غیره است و حالا دستیار گوگل با دستورات پرداخت صورتحساب نیز آشناست. چنین حرکاتی تنها نمونههایی از نحوه کارکرد صنایع همگانی و وفق دادن پیشنهادهایشان در آینده است تا بتوانند انتظارات و نیازهای مصرف کنندگان در آینده را پوشش دهند.
صنایع همگانی همه مصرف کنندگان را در این مسیر با خود همراه میکنند:
صنایع همگانی تلاش کردند تا این فناوری را به دست کسانی که بیشتر از همه به آن نیاز دارند بسپارند. آنها به طور منحصر به فردی خدماتشان را به همه افرادی که در نواحی مختلف خواهان دستگاههای هوشمند هستند میرسانند. این طیف از افراد شامل خانوارهایی با درآمد کم، افراد ناتوان جسمیو کهنسالان هستند. شرکتهایی همچون Power Project تلاش میکنند ترموستاتهای هوشمند را به خانوارهایی که درآمد کمیدارند برسانند. این خانوارها اغلب توانایی خرید چنین دستگاههایی را ندارند. کهنسالان نیز گروه دیگری از مصرف کنندگان هستند که با چنین فناوریهایی آشنا نیستند یا دسترسی سریع و آسانی بهش ندارند اما از خانههای به هم متصل نفع میبرند.
انجمن PARKS گزارش داده است که ۱۳ درصد کهنسالان بالای ۶۵ سال و ۳۰ درصد افرادی که از آنها مراقبت میکنند داشتن کنترل صوتی را یکی از ویژگیهای الزامیبرای داشتن زندگی مستقل یاد کرده اند. استفاده از فناوریهای خانه هوشمند صنایع همگانی را قادر خواهد ساخت بهتر از قبل نیازهای این گروه را هدف قرار دهد و به بحرانهای اقلیمینیز پاسخ درستی بدهد. صنایع همگانی باید در اتخاذ این فناوریها پیشگام و پیشقدم باشند تا بتوانند بر چالشها فائق آیند و از نتایج حاصل به نفع همه استفاده کنند. آنها در حال حاضر در حال بررسی مکانیسمهای تأمین مالی جایگزین برای استقرار زیرساختهای پاک هستند و برنامههای موفقی را برای افزایش دسترسی به ترموستات هوشمند مستقر کرده اند. همچنین تلاش میکنند دامنه پیشنهادهایشان را با توسعه دهند تا بتوانند سایر دستگاههای هوشمند همچون اسپیکرها و دستگاههای کنترل صوتی را هم ارائه دهند و به خانوارها کمک کنند بیش از پیش در هزینههایشان صرفه جویی نمایند.
اینها تلاش میکنند تا جایی که میتوانند جامع و گسترده رفتار کنند و به همه مصرف کنندگان سود برسانند و نیازهای منحصر به فردشان را برطرف کنند. صنایع همگانی در همکاری با سازمانها و شرکتهای فناوی میتوانند با مقیاس بندی تغییرات، به رفع نیازهای اقلیمیادامه دهند.